Thema-middag Social Mobile Online
5

socialmobileOp 6 maart jongstleden vond in Bunnik het seminar Social Mobile Online plaats.

De ontwikkelingen op het gebied van Social Media en Mobiel Internet gaan stormachtig snel. Aan u de uitdaging om hier de juiste beslissingen in te nemen. Verschillende specialisten gaven een presentatie over de laatste ontwikkelingen én mogelijkheden op het gebied van wat wij gemakshalve hebben samengevat in de titel van deze thema-middag, Social Mobile Online.

De presentaties van deze middag kunt u hieronder downloaden / bekijken (PDF).

Programma:

De kracht van Social Media Netwerken i.c.m. Google – Robert Blom (14:00-14:30 uur)
Binnen de online wereld is de besteding aan zoekmachinemarketing (SEM) en -optimalisatie (SEO) ook in Nederland groot (en groeiend). Zeer groot zelfs. Actuele updates van zoekmachine Google – zoals Panda en Penguin- maken social content belangrijk en transformeren een SEO-aanpak steeds meer richting ‘social search’.
Daarbij geeft Google tevens af dat het aantal zoekopdrachten via mobiel explosief stijgt (smartphone en tablet). 1 op de 5 betaalde search-clicks zijn binnen afzienbare tijd afkomstig van een tablet, iPad of smartphone. U wordt met ‘beeld en geluid’ bijgepraat over onder andere content-concurrentie, SEOwise, Kloutscore, LinkedIn, het algoritme van Google en reputatiemanagement.

Get Social in business – Jeanet Bathoorn (14:30-15:15 uur)
Een zakelijke fanpage is voor veel bedrijven de ideale tool om de dialoog aan te gaan met de (potentiële) klant. Maar hoe doe je dit nu goed? Wat zijn de regels waaraan u zich dient te houden? De laatste maanden is LinkedIn enorm veranderd. De mogelijkheden zijn flink toegenomen, maar wat kunt u er nu allemaal mee? Is het alleen maar ‘leuk’ om zoveel mogelijk connecties te hebben….of wilt u LinkedIn voor u laten werken om zo nieuwe prospects te leren kennen?
Tijdens de thema-middag krijgt u direct concrete handvatten om Facebook, Twitter en/of LinkedIn succesvol in te zetten. Geen lezing maar een praktische workshop met veel interactie en sprekende voorbeelden! Kende u Pinterest al?

App-ontwikkeling anno 2013, een dynamische showcase – Jeffrey van Dijk (15:45-16:05 uur)
(of hoe je ook spelenderwijs tot een grotere naamsbekendheid en betere reputatie komt).
In toenemende mate is strategie, positionering en promotie van belang bij het ontwikkelen van een app. Hoe onderscheidt u zich van de concurrentie, wat spreekt welke doelgroep aan en welke functionaliteiten zijn daarvoor van belang? Hoe komt u voor een APP tot een succesvolle en kwalitatief hoogstaande eindoplevering. De markt is nieuw, de technieken vaak nog onbekend. Wie helpt u verder? Of is in het land der blinden nog steeds Eenoog koning?

Is uw website wel smartphone-proof – Ivo Hunink (16:05-16:30 uur)
Wist u dat eind dit jaar 20% van het totale internetverkeer via een mobiele telefoon of tablet gaat? En dat dit in 2015 zelfs oploopt tot meer dan de helft? Natuurlijk kunt u een website voor mobiel gebruik ‘opnieuw bouwen’ maar er zijn veel slimme oplossingen voor handen. We geven een actuele update en ontwikkelen ‘real-time’ in uw aanwezigheid een mobiele website. Daarnaast laten wij zien hoe door middel van de moderne techniek van onze technologiepartner Site2Mobile een mobiele website kan worden ontwikkeld. Aandachtspunten zijn: mobiel internet gebruik (wanneer, waar, wie, wat etc), mobiel internetten versus mobiele apps (doelgroepen, bereikbaarheid, marketing), tips en trucs.

De techniek nader bekeken – Mehrzad Karami (16:30-17:00 uur)
De technische wereld van mobiele telefoons en App’s wordt beheerst door Android (Google) en iOS (Apple). Wat is de achtergrond en wat zijn de opmerkelijke verschillen in softwareontwikkeling? U wordt in een technische sessie bijgepraat over de voortgang en verwachtingen op het gebied van App-ontwikkeling: wat is de betekenis van social/mobile/local en personal? Welke technologieën kennen we nu en wat staat er (bijvoorbeeld tussen Asus en Ubuntu) op korte termijn te gebeuren? Kan Microsoft het allemaal nog bijhouden?

De bijbehorende films kunt u bekijken op ons Youtube-kanaal: www.youtube.com/bergleronline
Foto’s van het evenement vindt u ook op onze Pinterest-pagina: http://pinterest.com/bergleronline/

 

Thema-middag Bergler: Social Mobile Online
De ontwikkelingen op het gebied van Social Media en Mobiel Internet gaan stormachtig snel. Aan u de uitdaging om hier de juiste beslissingen in te nemen. Bergler Online, een activiteit van Bergler ICT – al ruim dertig jaar toonaangevend ICT dienstverlener – nodigt u uit voor een intensieve en zeer informatieve kennis-sessie / thema-middag op 6 maart aanstaande.
U wordt in één middag door verschillende specialisten volledig bijgepraat over de laatste ontwikkelingen én mogelijkheden op het gebied van wat wij gemakshalve hebben samengevat in de titel van deze thema-middag, Social Mobile Online:

Onderwerpen:

  • De kracht van Social Media Netwerken i.c.m. Google
  • Get Social in business
  • App-ontwikkeling anno 2013
  • Is uw website wel smartphone-proof?
  • De techniek nader bekeken

De sprekers:

Mehrzad Karami is al 15 jaar softwareontwikkelaar en werkte (tot grote tevredenheid van zijn opdrachtgevers) onder andere bij Fortis, BNP Paribas, ABN AMRO en BASF. Gedreven Android aanhanger en vertrouwd met grote projecten in J2EE/JAVA. Thans werkzaam in België als ‘Product Owner’ en belast met de requirements van eindgebruiker (te vertalen naar functioneel/technisch model). Werkt daarnaast aan design en architectuur van het de ontwikkelen systemen. Bevlogen teamleider die de luisteraar op onze thema-middag aan het denken zet.
Jeanet Bathoorn (1966) is bekend als social media expert, auteur, en (inter)nationaal spreker. Ze kent alle ins en outs van LinkedIn, Twitter, Facebook, Pinterest, Foursquare, social media algemeen en Prezi en deelt haar kennis en ervaringen graag met haar publiek.
Regelmatig is zij te gast bij radio- en tv programma’s. Van haar eerste boek ‘Get Social’ zijn inmiddels 20.000 exemplaren verkocht. In december 2012 verscheen haar tweede boek ‘Get Social in business’.
Ivo Hunink is mede-oprichter van Site2Mobile en opereert vanuit UtrechtInc. UtrechtInc richt zich op startups (schaalbaar, technologisch en innovatief) in CleanTech, Healthcare & Life Sciences of Interactive Media & ICT. Site2Mobile heeft een moderne, andere aanpak gekozen voor het gereedmaken van een website, dan nu in de markt gebruikelijk is. Het Site2Mobile Platform biedt de opties om een bestaande website direct klaar te maken voor mobiele apparaten of om een geheel nieuwe website op te zetten, die direct klaar is voor de toekomst.
Jeffrey van Dijk werkte achtereenvolgens bij o.a. Tommy Hilfiger, IBM en Heineken voordat hij in 2010 zijn eigen bedrijf startte. Hij benadert de ontwikkeling van App’s vanuit usability, marketing en klantbeleving. In een ‘hete markt’ waar vele partijen claimen App’s te kunnen ontwikkelen, beschikt Jeffrey over een eigen ontwikkelteam…in Rusland. Jeffrey ontwikkelde App’s voor onder andere Rabobank, Saint-Gobain, Ajax, Scoupy (winnaar Sprout 2012).
Robert Blom is marketing- en communicatienetwerker. Managing director van Bergler Online en gepassioneerde probleemoplosser. Hij wil mensen inspireren en is gek op marketing, internet en primaire kleuren. Ontwikkelde ruim 100 websites in de afgelopen jaren en beheert verschillende social-media-kanalen. Het ultieme doel? Optimale conversie, findability en usability in de wereld van onder meer Google, Twitter en Facebook.