Projectmanager digitaliseren en transformeren Frontoffice – Utrecht

Introductie

Voor onze klant uit Utrecht zijn wij op zoek naar een Projectmanager digitaliseren en transformeren Frontoffice.

Functie

De klant is bezig met een grote transformatie. Als Projectmanager digitaliseren en transformeren Frontoffice ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de bedrijfsvoering van de Frontoffice door middel van digitalisering van end-to-end klant en medewerker processen en proces verbeteringen.De Projectmanager zorgt ervoor dat bedrijfsprocessen End-To-End worden vorm gegeven, worden gebouwd en worden ingevoerd. De nieuwe processen zijn gericht op verhoging van de Klantwaarde en een kosteneffectieve Uitvoering. De End-To-End processen omvatten de “Klant Reis”, de “Medewerker Reis” en de “Data Reis”. Het digitaliseren van deze processen moet leiden tot een effectieve Klant Reis en procesverbeteringen, kostprijsverlaging en kwaliteitsstijging in de Uitvoering.

De Project Manager stuurt op inhoud, mens en resultaat en is intensief betrokken bij vormgeving, realisatie en invoering. Kritische afhankelijkheden worden in kaart gebracht en worden adequaat gemanaged en afgestemd met stakeholders. Overall, zorgt de Project Manager voor een voorspelbare en beheersbare oplevering van processen en digitale ondersteuningsmiddelen en voor inbedding hiervan in de Online omgeving (de “Klant Reis”), de Uitvoeringsorganisatie (de “Medewerker Reis”) en in het ICT landschap (de “Data Reis”).De Project Manager rol is een senior rol en vraagt (i) aantoonbare werkervaring binnen de publieke sector, (ii) ervaring met integratie vraagstukken, (iii) ervaring met digitale dienstverlening aangevuld met een duidelijke visie op doorontwikkeling van deze digitale dienstverlening en (iv) ervaring met het doorvoeren van procesverbeteringen in Uitvoeringsorganisaties, o.a. door de inzet van digitale middelen, werkstroom optimalisatie en Lean. De Project Manager bezit de vaardigheid om een organisatie voor te bereiden op en te begeleiden tijdens complexe implementaties en transformaties waarbij diverse afdelingen en uitvoeringorganisaties met verschillende (en soms tegenstrijdige) belangen moeten samenwerken. Daarnaast is ervaring met Agile werken een must.

Jouw toegevoegde waarde

De klant is continu in beweging, hectische situaties ga jij niet uit de weg. Je houdt overzicht en brengt structuur aan. Je geeft richting én werkt goed samen op verschillende niveaus zowel binnen de organisatie als met de stakeholders. Hoofd- en bijzaken kun je, in het belang van executie van het programma, goed scheiden.

Functie eisen

Daarnaast beschik je over:

• wo-werk- en -denkniveau;

• minimaal 10 jaar senior projectmanagement ervaring in een klantgerichte,(semi)publieke- en/of commerciële omgeving;

• bewezen trackrecord met omvangrijke, (bestuurlijk) complexe projecten en (publiek) stakeholdermanagement;

• bewezen successen in het realiseren van digitale transformaties.

• kennis van en ervaring met Agile werken;

• kennis van en ervaring met nieuwe trends en ontwikkelingen in de veranderende digitale wereld;

Aanbod

Duur opdracht: 2 x 1 jaar

Aantal uren per week: 32uur

Standplaats: het accent in Utrecht maar landelijk opererend

Min. en Max. tarief: minimaal 90 maximaal 110 euro excl. BTW maar inclusief landelijke reiskosten.

Deadline: Vrijdag 1 februari om 15:00

Inlichtingen

Silvano Fluit 076 – 57 20 200

Silvano FluitProjectmanager digitaliseren en transformeren Frontoffice – Utrecht