Introductie

Voor het Waterschapshuis zijn wij op zoek naar een Projectmanagement Ondersteuner voor 24-26 uur per week.

Organisatie

Het Waterschapshuis is de overkoepelende ICT-dienstverlener voor de 21 verschillende waterschappen door heel Nederland. Vanuit een regie- en uitvoeringsrol helpen we hen stappen te maken in de digitale transformatie. Of het nu gaat om big data, robotisering, de inzet van drones of AI; wij faciliteren waar nodig en delen de opgedane kennis, zodat elk waterschap daarvan kan profiteren. Het Waterschapshuis werkt programma gestuurd: medewerkers in de diverse programma’s blijven in dienst van hun eigen waterschap en werken een aantal uur per week in hun programma. Daarnaast hebben we nog een aantal vaste medewerkers in dienst bij Het Waterschapshuis, voornamelijk in specialistische, coördinerende of ondersteunende rollen.

Het Waterschapshuis levert toegevoegde waarde voor de Nederlandse waterschappen bij het realiseren van de digitale transformatie. Vanuit 12 programma’s worden innovatieve projecten uitgevoerd die bijdragen aan duurzame gemeenschappelijke informatievoorziening, zoals apps, databanken en platforms die aansluiten bij de uitdagingen van één of meerdere waterschappen. Elk programma bestaat uit meerdere projecten, die op efficiënte wijze uitgevoerd moeten worden. Als Projectmanagement Ondersteuner ben jij dan ook onmisbaar voor onze projectteams!

Functie

Je ondersteunt programmamanagers, productowners en omgevingsmanagers bij het maken van afspraken en verslaglegging van diverse bijeenkomsten. Je bent op de hoogte van alle relevante projectactiviteiten, stelt agenda’s en legt belangrijke acties en besluiten vast. Ook ondersteuning op het gebied van communicatie (bijvoorbeeld door het verzenden van informatiebrieven), hetverzamelen van (financiële) gegevens en het verzorgen van projectoverzichten behoren tot je takenpakket.

Uiteraard heb je jouw oren en ogen altijd open, signaleer je mogelijke knelpunten en doe je proactief voorstellen ter verbetering. Jij weet wat er nodig is en zorgt dat alles tijdig beschikbaar is op de juiste locatie. Je hebt dan ook een uitdagende baan, in een dynamische omgeving met een flinke verantwoordelijkheid. Samengevat bestaat je rol uit de volgende punten:

PMO is er voor de ondersteuning van bestuur, programma’s en projecten op het gebied bedrijfsvoering, secretariaat voor sturende overleggen en organiseren van (thema)dagen.

Bedrijfsvoering:

  • Processen zoals inkoop, archivering, IDU (instroom, doorstroom, uitstroom).
  • Communicatie.
  • Weten bij je moet zijn, aanspreekpunt voor projectteam.

Secretariaat Sturende overleggen:

  • Zoals UO of stuurgroep, kernteam, bestuursoverleggen.
  • Secretariaat – van voorbereiding tot archivering.

Organisatie van (thema)dagen:

  • Zoals bv Leerlijn, themadag, netwerkdagen etc.
  • Hand en span diensten.

Functie-eisen

  • Een MBO+ werk- en denkniveau.
  • Ervaring met projectmatig werken.
  • Je bent organisatorisch sterk.
  • Ervaring met MS Office (Word, Excel, Powerpoint).
  • Een flexibele, zelfstandige, pragmatische en proactieve houding.
  • Een brede belangstelling, nauwkeurigheid en integriteit.
  • Communicatief vaardig in woord en geschrift.

De gevraagde kerncompetenties hierbij zijn:

  • Luisteren en kijken.
  • (schriftelijk) communiceren.
  • Klantgericht.
  • Kwaliteitsgericht.
  • Resultaatgerichtheid.
  • Verantwoordelijkheid.
  • Omgevingsbewust.

Wensen aan de Projectmanagement Ondersteuner:

  • Je hebt het vermogen om de kern snel te doorgronden.
  • Je hebt het vermogen om projecten effectief aan te jagen en te ondersteunen.
  • Je bent iemand die stevig in zijn/haar schoenen staat.
  • Ervaring in de overheidssector (Bij voorkeur Waterschappen, Rijkswaterstaat,Waterdomein, Gemeente, Provincie).

Aanbod

Gewenste startdatum: z.s.m.
Initiële einddatum: 1 jaar na start
Optie op verlenging: ja
Aantal uur per week: 24-36 uur
Reageren voor: 7 februari 08:00u


Inlichtingen

Nicolien Klerkx 06-29229501

Sollicitatie

Nicolien Klerkx 06-29229501