Projectleider ICT – Amsterdam

Introductie

Wij zijn op zoek naar een Projectleider ICT

Functie

De projectleider is werkzaam binnen de afdeling Projecten en verantwoordelijk voor het realiseren van grote projecten op het gebied van serviceverlening / ICT, binnen tijd, budget en conform de acceptatiecriteria van de opdrachtgever. De functie wordt gekenmerkt door het voorbereiden en begeleiden van projecten van grote omvang en/of complexiteit.
De afdeling projecten bestaat uit projectleiders, -managers, programmamanagers, architecten en project management officers. Het team rapporteert aan de manager van de afdeling.

Werkzaamheden:

  • stemt af met bij de implementatie van projecten met betrokken partijen
  • zorgdragen voor de adequate bezetting van het projectteam
  • aansturen van middelgrote en grote projectteams
  • (mede) uitvoeren van (delen van) het project
  • schakelen tussen verschillende niveaus in de organisatie en daarbij interne en externe partijen aansturen
  • realiseren van de uitvoering van het projectplan, alsmede zorgdragen voor periodieke rapportages over voortgang, uitputting van middelen en beslismomenten
  • bewaken en bevorderen van de samenhang tussen verschillende met elkaar verbonden projecten
  • stelt een eindverslag op met verantwoording voor gebruikte tijd en middelen
  • eindverantwoordelijk voor het opleveren van projecten en programma’s binnen de gestelde richtlijnen
  • toetsen van de opgeleverde projectresultaten aan het projectplan en, na het bereiken van de gewenste projectdoelstellingen, overdragen van relevante kennis en documenten aan de PMO en Team Projecten
  • doen van voorstellen tot processen productverbetering o.b.v. lessons learned.

Functie eisen

Functie-eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau. Dit werk- en denkniveau is in ieder geval opgedaan door relevante werkervaring binnen ICT-organisaties;
  • De aangeboden kandidaat is full time (36 uur per week) beschikbaar per 01 augustus 2019;
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van het Prince2 Practitioner of IPMA level C;
  • De aangeboden kandidaat heeft de afgelopen 6 jaar ervaring met het managen van ICT-projecten met budgetten van €100k – €500k;
  • De kandidaat heeft de afgelopen 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met infrastructuur omgevingen;
  • De kandidaat heeft de afgelopen 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met digitale dienstverlening waaronder gemeentelijke zakensystemen,- vergunningensystemen, -documentmanagementsystemen, -BI systemen en – archiefsystemen;
  • De kandidaat heeft in de laatste 10 jaar tenminste 6 jaar ervaring met het realiseren van technische- en organisatiewijzigingen;
  • De kandidaat heeft in de laatste 10 jaar tenminste 6 jaar ervaring met projectleiding binnen ICT in politiek gevoelige omgevingen.

Functiewensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring opgedaan binnen een G4 gemeente;
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Agile, Scrum, Jira en/of Kanban;
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het implementatie of Lifecycle management (LCM) van (gemeentelijke) applicaties;
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met SaaS-oplossingen en sourcing;
  • De kandidaat heeft ervaring met WABO- en/of parkeervergunningensystemen.

Aanbod

Er wordt 1 fte gezocht per 01 augustus en 1 per 24 september
Startdatum: 01-08-2019 – Einddatum: 01-08-2020 optie tot verlenging
Startdatum: 24-09-2019 – Einddatum: 24-09-2020 optie tot verlenging

Aantal uren per week: 36
Planning interviews: week 30-31

Inlichtingen

Charlotte Vink 076 – 572 02 00

Charlotte VinkProjectleider ICT – Amsterdam