Introductie

Voor onze opdrachtgever Justis zijn we op zoek naar een Projectleider voor 36 uur per week

 

Functie

Als projectleider informatievoorziening bijdragen aan maatschappelijk relevante digitale dienstverlening rondom politiek gevoelige onderwerpen. Het is de unieke positie die jij hebt bij screeningsautoriteit Justis in Den Haag. Hier zet je je kwaliteiten in voor de optimalisatie en realisatie van onze (online) diensten rondom onder meer de Verklaring Omtrent het Gedrag, Bibob-onderzoeken, gratieverzoeken en ontheffingen voor wapenbezit. 
Vanwege onderbezetting zoeken we uitbreiding.

Dit doe je als projectleider informatievoorziening

Bij Justis willen we goed aangesloten zijn op de steeds veranderende maatschappij, waarin globalisering, snelle data-uitwisseling en netwerkvorming de toon zetten. Wij zijn een regieorganisatie en ontwikkelen dus niet zelf. We werken continu aan de uitbreiding van onze digitale dienstverlening. Jij stuurt uitdagende projecten aan waarbinnen we ook gebruikmaken van de nieuwe technieken als no-code/low-code naast LCM projecten en algemene efficiency verbeterende projecten. Het doel is steeds helder: optimale digitale diensten die het burgers makkelijk maken zaken online te regelen of de Justis-medewerker optimaal ondersteunen bij het uitvoeren van diens werkzaamheden. Hierbij richt je je op nieuwe diensten en op aanpassing van bestaande.
Wat je precies doet, is afhankelijk van de fase waarin jouw project zich bevindt. Bij de start maak je een project- en een projectimplementatieplan. Hierin geef je oplossingsrichtingen aan en onderbouw je jouw advies. Die stem je af met onder meer de opdrachtgever; de algemeen directeur, een afdelingsmanager of een beleidsmaker. Is er een akkoord? Dan zorg jij voor de juiste aansturing. Je overlegt continu met het projectteam met daarin onder meer testers, procesontwerpers en informatieanalisten. Daarnaast sta je in nauw contact met de afdelingen Communicatie, Financiën en Juridische Zaken.

Ook stuur je de (software)leveranciers rechtstreeks aan vanuit onze regieorganisatie rol. Je bent dan ook vaak bij deze leveranciers, waarvan de preferred supplier in Gouda zit, te vinden. Hierbij zie je erop toe dat onze manier van werken goed aansluit op de agile-werkwijze van deze leverancier. Je houdt de planning in de gaten en stuurt bij waar nodig. De opdrachtgever houd je goed aangehaakt via voortgangsgesprekken en projectmanagementrapportages. Daarnaast zorg je dat de stuurgroep, die jij bij ieder project in het leven roept, over de juiste informatie beschikt. Is de nieuwe of aangepaste (online) dienst klaar? Dan begeleid je de test- en implementatiefase. 
Wij werken in een hyvride vorm: een combinatie van Agile/SCRUM en Prince2 wat past bij onze regieorganisatie.
Als projectleider voer je de projecten uit ons portfolio uit. Dat zijn in ieder geval Open-Op-Orde (OoO) / InformatieHuishouding (IHH) met een vanzelfsprekend grote business component. Ook het project Upgrade QlickView naar QlickSense zal vanuit een regierol worden opgepakt. Kortom; een veelzijdige opdracht waar je je ervaring goed kan inzetten.

Dat je een boeiende en afwisselende job hebt, is duidelijk. Wat het extra bijzonder maakt? Je bent niet alleen betrokken bij alle projectprocessen, maar geeft ook je mening op inhoudelijk vlak. Bovendien denk je mee over procesverbetering binnen Justis als geheel. Zo draag je bij aan de visie en doelstellingen van Justis én zie je erop toe dat er optimaal resultaat bereikt wordt voor de burger.
Wij werken in een hybride 50/50 vorm vwb kantoor/thuis werken. Dwz dat jezelf je werkzaamheden inplant en ongeveer 50% op kantoor bent.

Functie-eisen

  • De kandidaat heeft een certificaat Prince2 Practitioner.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding.
  • De kandidaat heeft een Agile of SCRUM Foundation certificaat.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als Projectleider in de afgelopen 10 jaar.

Wensen:

  • De kandidaat bezit over de volgende competenties:
    Bestuurssensitiviteit, resultaatgerichtheid en Plannen en organiseren.

Aanbod

Gewenste startdatum: 1 juli 2024
Initiële einddatum: 1 juli 2026
Optie op verlenging: ja
Aantal uur per week: 36 uur per week
Reageren voor: 14 juni 8:00

Inlichtingen

Max Hermens
06-53607357
mhermens@bergler.nl

Sollicitatie

Max Hermens
06-53607357
mhermens@bergler.nl