Projectarchitect cq Business analist – Gouda

Introductie

Voor het DJI zijn wij op zoek naar een Projectarchitect cq Business analist

Functie

Het Shared Service Center DJI is verantwoordelijk voor de ondersteuning van DJI en enkele andere onderdelen van het Ministerie van JenV op het gebied van financiën, inkoop, human resource management en facility management. Er is een traject gestart om de bedrijfsvoering te verbeteren met als doel de processen te versnellen, de productiviteit te verhogen en de klanttevredenheid te verbeteren. Daartoe worden verschillende digitale toepassingen geïntroduceerd die met elkaar in samenhang moeten worden ontwikkeld en beheerd. Bij de samenhang gaat het om de samenhang tussen de tooling en processen onderling, maar ook in relatie tot de DJI-enterprise architectuur en JenV-brede architectuur. De opdracht van de projectarchitect is om ervoor te zorgen dat de verbeteringsvoorstellen onderling samenhangen en afgestemd worden met de architectuur van DJI en JenV en daarbinnen passen.

Tevens is de projectarchitect verantwoordelijk voor het opstellen van de projectstartarchitectuur (PSA) voor de oplossingsrichting en het toezien op implementatie ervan. Dit binnen de kaders van de enterprise-architectuur van DJI en JenV en de architectuurkaders voor het Shared Service Center DJI domein.

Als projectarchitect werk je nauw samen met de enterprise-architect van CIOO, de informatiemanager, functioneel beheer, de projectleider en diverse projectmedewerkers van de lopende projecten bij SSC DJI.

Het programma Verbeteren bedrijfsvoering SSC DJI
Het SSC DJI krijgt een toenemend aantal klanten en heeft een bedrijfsvoering die nog onvoldoende digitaal is ondersteund. Door inzet van onder andere betere elektronische formulieren en workflows met TopDesk en robotisering van administratieve processen met RPA moet de bedrijfsvoering beter lopen. Ook zijn er nieuwe digitale oplossingen in gebruik genomen voor Eigen Risico Dragerschap (ERD), kostenbeheersing (CostPerform) en operationele management informatie (QlikView). Door bundeling van financiële administraties van verschillende JenV onderdelen is het belangrijk dat de financiële processen direct goed worden ondersteund. Dit geldt ook voor de andere onderdelen die niet alleen meer voor DJI werken maar nieuwe klanten krijgen. Het programma wordt ondersteund met een Business Informatie Strategie SSC DJI. Deze gaat in op klanten & dienstverlening, processen & organisatie, informatie & applicaties en IT Infra & faciliteiten. De architect/informatie analist werkt binnen de kaders van dit programma.
De scope van de opdracht betreft de totale informatievoorziening voor SSC DJI.

Functie eisen

Functie-eisen:

  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis en aantoonbare ervaring met ondersteunende processen (financiën, HRM, inkoop en facilitair) en systemen (ERP, inkoop/aanbesteding, management informatie, facility management) voor een complexe organisatie (centrale en decentrale onderdelen) en het opstellen van architectuurrichtlijnen voor het gebruik van dergelijke systemen;
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met het ondersteunen van een organisatie (gebruikers, management en ICT-professionals) bij het maken van keuzes op basis van architectuurprincipes, uitvoeren van analyses (processen, informatie, data) en definitiestudies (alternatievenstudies), ondersteunen bij implementatie en werkt daarbij oplossingsgericht;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ruime ervaring in het opstellen van toekomstvaste architectuurrichtlijnen op verschillende niveau’s (organisatie, processen, informatie & applicaties en automatisering & infrastructuur).

Functiewensen:

  • Je hebt een grote organisatie sensitiviteit en kan goed omgaan met verschillende belangen binnen complexe organisaties;
  • Je bent pragmatisch en resultaatgericht ingesteld, kunt snel schakelen, bent daadkrachtig en kunt zelfstandig werken;
  • Kennis en ervaring in het werken met Sparx Enterprise Architect of een vergelijkbare Enterprise Architect Tool, op basis van Archimate modelling language;
  • Kennis en ervaring met procesanalyse, informatie-analyse en data-analyse;
  • Kennis en ervaring met Togaf en NORA;
  • Het strekt tot aanbeveling als je op de hoogte bent van de I-strategie van het Rijk en als je een netwerk hebt binnen de diverse departementen om benchmarking uit te kunnen voeren;

Aanbod

Gewenste startdatum maandag 16 september 2019
Initiële einddatum woensdag 16 september 2020

Naam hoofdstandplaats Gouda
Extra standplaats(en) Den Haag

Inlichtingen

Charlotte Vink 076 – 572 02 00

Charlotte VinkProjectarchitect cq Business analist – Gouda